EU VREAU SA FIU FERICIT

Toata lumea vrea sa fie fericita, si eu , si tu si oricine. Problema este: CUM? Ce este fericirea?

Ce trebuie sa fac pentru a fi fericit? Recunoastem noi cand suntem fericiti? Cat tine fericirea?

Sunt intrebari pe care ni le punem toti ,indiferent de varsta , sex cultura sau pregatire profesionala . Toata lumea alearga ,,de cand lumea si pamantul “dupa asa zisa ,,FERICIRE” Unii au intalnit-o altii nu.

In numele ,,FERICIRII” au curs rauri de lacrimi , hectolitrii de cerneala , s-au scris vagoane de pagini , mii de carti , s-au purtat razboaie , dueluri au cazut si s-au nascut imperii… si totusi, CE ESTE FERICIREA? Este fericirea pentru toata lumea sau este numai o himera , o,,fata morgana” dupa care alergi o viata si nu o ajungi niciodata?  Sau poate este permisa numai celor bogati?

Conform ,,DEX”ului ,,fericirea este o stare de multumire sufleteasca deplina”.

Aceasta stare dureaza putin, ea trasformandu-se in ,,multumire “cand persista timp mai  indelungat. Fericire deplina incepe cand ti se indeplineste o dorinta , un gand , ai reusit sa-ti cumperi ceva ce ti-ai dorit foarte mult , etc . Apoi ramane multumirea ca ai ai ajuns unde ai dorit , ti-ai atins un tel. Cu alte cuvinte ,,FERICIREA”dureaza cat un flash.

O mare gresala a oamenilor este cautare ,,fericirii “ acolo unde ea nu exista. Asocierea ,,fericirii” cu realizarea unor teluri materiale nu va aduce niciodata o satisfactie deplina .

Fericirea este o stare sufleteasca, deci ea vine din interiorul nostru. Ce putem spune cu siguranta este ca nu exista o reteta generala a fericirii , ci exista mici pasi pe care ar fi bine sa ii urmam pentru a intelege ce este ,,fericirea “.

Un pas este schimbarea modului de a gandi , de a ne exprima . Se stie ca ,,gandul” este primul care apare . El este mult mai rapid decat exprimarea orala (vorbitul) sau in scris . Deci , intai apare ideea, gandul , apoi procesam totul la nivelul SNC (sistemul nervos central)si apoi transmitem ceea ce am prelucrat prin cuvinte sau actiuni . Acest itinerar se reia de sute si mii de ori de cate ori avem un gand sau o idee, devenind un ,,drum batatorit “ asemeni unui ,,program”.Foarte important este ca aceste ganduri sa fie pozitive . Ar fi bine sa fim atenti la epitetele , la expresiile folosite , la dorintele pe care le avem . Atat timp cat in mintea noastra vor predomina gandurile bune si frumoase , vom folosi epitete si metafore deosebite creierul nostru va programa actiuni deosebite care ne vor ajuta sa avem rezultate bune , incurajatoare .

Daca noi vom gandi negativ, vom programa la nivelul creierului numai actiuni fara final reusit si vom fi nemultumiti ca ,,nimic nu ne merge bine”.

De exemplu: Plec de acasa sa-mi depun un CV. Am nevoie de acea slujba , corespund cerintelor si:

1) pot gandi pozitiv:postul va fi al meu

am atuul varstei

am experienta necesara

am o prezenta agreabila

ma voi acomoda repede in noul colectiv

va fi o echipa tanara

salariul este atractiv

este ceea ce mi-am dorit

a aparut la momentul oportun

2)pot gandi negativ:nu cred ca voi reusi

simt ca altii sunt mai buni decat mine

daca nu ma voi putea acomoda cu noii colegi

daca nu ma voi intelege cu seful

nu-mi prea place programul

nu mi se pare atractiv salariul

as fi vrut ca postul acesta sa apara peste doua -trei luni

etc

Daca in primul caz posibilitatea de a primi acesta slujba este de 80-90% si chiar te-ar face fericit , in al doilea caz sansele sa primesti slujba se diminueaza pana la 20-30% si oricum fericirea nu ar fi de partea ta .

Un alt pas este inlocuirea expresiilor repetitive ,,negative”:,,ma innebunesti” , ,,ma omori cu zile”, ,,ma doare capul cand te vad”, ,,mi-e greata cand il aud”, ,,imi creste tensiunea cand ma gandesc” etc. Aceste exprimari nu sunt deloc constructive pentru psihicul nostru .

Un alt pas este evitarea si chiar scoaterea negatiilor din vocabular . ,,NU”este un mare dusman al nostru si mai ales al creierului nostru .

Incercati in desfasurarea activitatilor simple pe care le intreprindeti acasa si alungati-l pe ,,NU”din exprimarea dorintelor. Putem spune:

Nu ti-e foame?

Nu vrei sa mergem la plimbare?

Nu ti-e somn?

Nu vrei sa te joci?

Sau

Iti este foame?

Ai vrea sa mergem la plimbare ?

Iti este somn ?

Ai vrea sa te joci?

Observati diferenta si trageti singuri concluziile.

Inchipuiti-va ca pe ,,NU”l-ati uitat , pierdut sau inchis undeva (in dulap , sertar , sau poate la mare sau la munte.)

Asigurati-va ca acest ,,NU” pierdut , inchis sau uitat va putea reveni in vocabularul dumneavoastra numai cand veti fii de acord , cand il veti primi dumneavoastra . Veti fi surprinsi de rezultate, calitatea vietii dumneavoastra se va imbunatati si viata va deveni suma gandurilor pozitive.